[O1] GTB2260vk ktoś montował ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chatrix
    Classic
    • 2008
    • 14

    [O1] GTB2260vk ktoś montował ?

    DJ MŁODY, a w 1.4 nie masz czasem grubego preta od biegow na 24mm?
  • ArekBinek
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 447

    #2
    [O1] GTB2260vk ktoś montował ?

    A więc tak jak w temacie ktoś może montował taka turbinę GTB2260VK w O1
    bo nic nie mogę znaleźć na forum

    Komentarz

    • lukasz3112
      RS
      • 2008
      • 3607

      #3
      Kolego a nie lepiej gt2256 z mercedesa 2.7? no chyba, że masz jakieś baaardzo poważne plany co do tego auta.
      no i powiedz do jakiego silnika chcesz to upakować? jakie moce chcesz uzyskać?
      Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        ArekBinek, a pytałeś na forum Mastersa? jest tam parę osób ogarniających tenat tuningu tdi, mogą coś doradzić.
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • ArekBinek
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 447

          #5
          silnik to ASZ a moje turbo na razie działa ale najprawdopodobniej za długo nie pociągnie :P bo pomału zaczyna sobie olej przepuszczać i zamiast regenerować to myślę nad wstawieniem czegoś dużego .
          oczywiście muszę trochę rzeczy przygotować zanim to zrobię ale trzeba wszystkiego się podowiadywać
          myślałem nad gt2256 ale GTB2260vk to nowsza konstrukcja już, no i wydajniejsza

          muszę w takim razie pod pytać na forum Mastersa

          Komentarz

          • cobreti
            Classic
            • 2010
            • 20
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            ArekBinek, powiem Ci tak ze jezdza na takiej turbince juz 2 ibizy i golf chyba wlasnie ASZ. Moce jakie sa uzyskane to 300 KM i ponad 550 Nm bez problemu jest tylko problem z turbina bo trzeba przerabiac polozenie VNT w tej turbinie i wstawiac gruszke. Dodatkowo potrzebny inny kolektor jak to gt2256v, inne przewody olejowe itp. Troche dowiadywalem sie juz na temat tej turbinki bo moje Gt2256 juz mi nie wystarcza :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Uuuu ArekBinek, widzę, że grubo chcesz się bawić... A w takim przypadku samo turbo to nie koniec... Inne potrzeby to wydajny FMIC, chłodzenie oleju, wydajniejsze pompki, sprzęgło, że o zawieszeniu i hamulcach nie wspomnę... Trzeba mieć tego świadomość licząc koszty.
              A nie myślałeś po prostu o turbince z ARL-a, FMIC-u i ładnym programie na okolice 200KM ?
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Re: GTB2260vk ktoś montował ?

                Zamieszczone przez ArekBinek
                A więc tak jak w temacie ktoś może montował taka turbinę GTB2260VK w O1
                bo nic nie mogę znaleźć na forum
                w polsce chyba jeszcze nie montowano, podobno bardzo dobre turbiny do modów :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • ArekBinek
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 447

                  #9
                  looker, jak robić to od razu z grubej rury a nie potem zmieniać za jakiś czas znowu i niepotrzebne koszty robić :P

                  cobreti, a od czego pasuje kolektor czy trzeba całkiem nowy robić??
                  masz jakieś namiary na kolesia który ma to włożone w golfie?

                  PS. jak uda mi się sprzedać sprzęt Car Audio to projekt szybko by ujrzał światło dzienne a tak trochę będzie rozłożony w czasie

                  [ Dodano: Nie 19 Cze, 11 22:29 ]
                  cobreti, o wstawieniu gruszki słyszałem bo tam elektronicznie jest sterowane

                  Komentarz

                  • cobreti
                    Classic
                    • 2010
                    • 20
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    od 1Z lub AFN najlepiej.

                    Tu masz caly temat o GTB: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...lit=GTB+do+TDI

                    Komentarz

                    • ArekBinek
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 447

                      #11
                      cobreti, dzięki za linka przestudiuje cały temat

                      Komentarz

                      • bogumilt
                        Classic
                        • 2008
                        • 7

                        #12
                        W kraku kolega wstawil gtb 2260 do golfa 2 z arl. Bede mu stroil. Siadlo na kolektor z awx. W o1 może wymagać baranka. Podstawowy problem to vnt ale migomat cuda robi. Kolejna sprawa to spust oleju. Gtb ma nie zależnie ustawiane kolo kompresji w stosunku do muszli a to już jest wielki plus. Turbo jest bardzo precyzjnie wykonane, ma niewielkie szczeliny i pieścienie uszczelniające na stronie goracej.
                        VAG

                        Komentarz

                        • ArekBinek
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 447

                          #13
                          w lipcu będę zakładał IC i teraz pytanie jakiej wielkości założyć do tej turbiny najlepiej
                          myślałem nad takim Intercooler 550x180x65 mm ale czy nie będzie za mały??

                          Komentarz

                          • bogumilt
                            Classic
                            • 2008
                            • 7

                            #14
                            Zamieszczone przez ArekBinek
                            w lipcu będę zakładał IC i teraz pytanie jakiej wielkości założyć do tej turbiny najlepiej
                            myślałem nad takim Intercooler 550x180x65 mm ale czy nie będzie za mały??
                            jak nawiększy... :diabelski_usmiech orurowanie minimum 60mm. Ja mam rdzeń 140x700x70 i odczuwam temperature a doladowanie jest na poziomie 1.8.
                            VAG

                            Komentarz

                            • Walus
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 172

                              #15
                              odnosnie iC i orurowania za duży to tez nie zdrowo bo zanim napompujesz wszystko to kupe czasu upłynie. A z drugiej strony jak auto ma być w trasy to nigdy nie spuchnie.

                              Ja zapodałem ic rdzeń 450x300x76, bardzo duży, turbo z dołu nie wstawało dzięki temu woogle nie puchnie nawet jak jest 35 stopni na dworze.

                              Coś za coś.

                              Komentarz

                              • bogumilt
                                Classic
                                • 2008
                                • 7

                                #16
                                Przy gtb22 to sprawa ic jest względna.. turbo i tak pełne doładowanie osiągnie około 2,4krpm i nie będzie to 1,6b tylko okolice 2b. Ja mam 7,5l fmic i przy moim turbo nie odczuwam laga wiekrzego niż miałem na ori smic.
                                VAG

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Przy każdej turbinie sprawa ic jest sprawą względną ponieważ inne temperatury będą np. na jakieś gt22v przy 1.8bar a inne przy tym samym ciśnieniu na gt2260 czy gtb22
                                  Generalnie przy dużym doładowaniu i wysokich obrotach na gt2260v 550x230x65mm to stanowczo za mało tak samo jak rdzeń z iveco (ten większy)- przy gtb22 będzie podobnie

                                  ArekBinek, jeśli chcesz iść w duże moce to podejrzewam że jeden zestaw audio musisz sprzedać żeby projekt skończyć (jeśli jego wartość jest naprawdę wysoka) a drugi żeby go utrzymać

                                  Doładowanie na poziomie wyższym niż 2bary wiąże się już z wieloma dodatkowymi zagrożeniami oraz zmianami w silniku.
                                  Bez sensu jest zakładać takie turbo nie robiąc przy okazji głowicy, do tego od razu wałek, wydech itd itp + parę sztuczek w samym silniku a i tak trzeba się liczyć np. z "podskakującą głowicą"
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • ArekBinek
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 447

                                    #18
                                    dobrygrzeswawa, co do sprzętu to cena audio jest wysok a wiec by starczyło na połowę prac ale nie stety od dłuższego czasu ciężko go sprzedać więc prace rozłożą się w czasie.ale nie o tym tu temat.

                                    dobrygrzeswawa, to jakiej wielkości byś polecił IC żeby wszystko dobrze sie chłodziło?
                                    o dalszych pracach które trzeba wykonać domyślam się ale wiadomo nie nic od razu wszystko małymi krokami do przodu

                                    Komentarz

                                    • Walus
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 172

                                      #19
                                      Osobiście mam zapodany ic o pojemności 9,8l + zderzak rs z naciętymi wlotami powietrza w nim. I gt22 musi sie dopiero obudzić żeby dmuchnąć dobrze 1.9 bar. Każdą turbinę można ustawić gruszkę-cięgno i będzie pompować jak wściekle od dołu kosztem góry.

                                      z gtb jest o tyle fajnie że nie trzeba za każdym razem gmerać przy turbo i obawiać sie ze sie przecholuje. Ustawia się ją praktycznie na max bo i tak jest odporniejsza niż gt a 2 bar to pikus. Pan pikuś

                                      Przy dużych turbinach ważną rzeczą jest dolot do turbo. czasem zapominamy o tym ona musi zassać odpowiednią ilość powietrza.

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Zamieszczone przez ArekBinek
                                        dobrygrzeswawa, co do sprzętu to cena audio jest wysok a wiec by starczyło na połowę prac ale nie stety od dłuższego czasu ciężko go sprzedać więc prace rozłożą się w czasie.ale nie o tym tu temat.
                                        ok jeśli to jakiś bardzo drogi sprzęt wartości takiej jak auto

                                        Zamieszczone przez ArekBinek
                                        dobrygrzeswawa, to jakiej wielkości byś polecił IC żeby wszystko dobrze sie chłodziło?
                                        do jakiej mocy chcesz dojść? u siebie będę zakładał 600x300x76 i mam nadzieję że starczy.

                                        Zamieszczone przez Walus
                                        Osobiście mam zapodany ic o pojemności 9,8l
                                        pojemność oczywiście obliczona z gabarytów rdzenia? Pytam bo przeważnie nie jest podawana pojemność faktyczna wiec możemy przyjąć bardzo orientacyjnie takie obliczenia
                                        Zamieszczone przez Walus
                                        Każdą turbinę można ustawić gruszkę-cięgno i będzie pompować jak wściekle od dołu kosztem góry.
                                        dlaczego niby kosztem góry? jak ustawisz luźno cięgno to na górze będzie tak samo pompować jak oszalała aż w końcu zakończy żywot. Jak skręcisz kierownice na max to przy którymś depnięciu urwiesz wałek lub rozpadnie się (przeważnie koło kompresji...)

                                        Zamieszczone przez Walus
                                        Przy dużych turbinach ważną rzeczą jest dolot do turbo. czasem zapominamy o tym ona musi zassać odpowiednią ilość powietrza.
                                        zgadza się. w moim przypadku myślę że dolot o śr.90mm i filtr długości puszki 260mm, śr.150mm raczej zapewniają turbinie wystarczająco dużo powietrza
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • Walus
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 172

                                          #21
                                          Objętość policzona z gabarytów. Jednak jest to względne ponieważ wszsytko zalezy od grubości rurek, lameli, wlotów, boczków itp.

                                          dobrygrzeswawa
                                          Jak sam napisałem jak się przedobrzy to turbo na górze zakończy żywot. A tego nikt chyba nie chce.

                                          dobrygrzeswawa
                                          widze że twój ic też bedzie tłusty. Zastanów się odrazu czy nie lepie zmienić średnice dolotow w ic poniewaz jak dasz np. rure 60 a potem 76 w ic i znowy 60 to rozprężysz. Bedzie dołek jak u mnie w dolnych partiach obrotowych. Przeżyłem to u siebie. Wstaw tuleje na 60 i po cąłości pójdzie jeden wymiar, a rdzeń zostanie.

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Walus
                                            Objętość policzona z gabarytów. Jednak jest to względne ponieważ wszsytko zalezy od grubości rurek, lameli, wlotów, boczków itp.
                                            właśnie o to mi chodziło. ICek ICkowi nie równy.
                                            Zamieszczone przez Walus
                                            Zastanów się odrazu czy nie lepie zmienić średnice dolotow w ic poniewaz jak dasz np. rure 60 a potem 76 w ic i znowy 60 to rozprężysz. Bedzie dołek jak u mnie w dolnych partiach obrotowych. Przeżyłem to u siebie. Wstaw tuleje na 60 i po cąłości pójdzie jeden wymiar, a rdzeń zostanie.
                                            na razie nie mam z tym problemów, ponad 1 bar przy 2000obr. (ale mamy trochę inne turbiny, sporo różne silniki, u mnie turbo siedzi na bardzo krótkim baranie itd.)
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • bogumilt
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 7

                                              #23
                                              Wczoraj stroilem auto na gtb2260, dolot 65, wydech 2,5', kolektor z awx. Bez problemu 1b przy 2000rpm. Zadane doladowanie przy 2400 i do 4500 . Odczuwa sie ciężkie turbo poniżej 2000. Program zrobiony bez podlewania na doladowaniu 1,9 z lekką górką. 8)
                                              VAG

                                              Komentarz

                                              • Walus
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 172

                                                #24
                                                A możesz zapodać wykres jak to wychodzi w życiu.

                                                Komentarz

                                                • bogumilt
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 7

                                                  #25
                                                  auto jeszcze nie jest ukończone. Program pisalem do 24. Tak że nie mialem kiedy wjechać na rolki.

                                                  [ Dodano: Czw 01 Gru, 11 22:53 ]
                                                  mi wyszlo coś takiego
                                                  Lekkie auto więc nie można było dokładać momentu z dolu
                                                  Załączone pliki
                                                  VAG

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...